Jak se zrodila unikátní knížka o IVF

Denisu, která stojí za projektem Family Trees Publishing již známe nějaký ten pátek. Denča je žena, které životní mise je pomáhat párům k miminkům. Žena, která má tituly z několika vysokých škol. Žena, která neváhá kdykoliv komukoliv pomoci. Zkrátka, žena s velkým Ž a srdcem na dlani. Je nám ctí vám její unikátní knížku představit 🙂

 

Deni, řekni nám, prosím, něco o tom, jak tvůj projekt vznikl. 

Vznik Family Trees Publishing byl asi trošku netradiční. Již několik let před vznikem značky jsem totiž měla velmi konkrétní představu o produktu, který jsem si přála na český trh přinést, vše ostatní následovalo až postupem času. Od roku 2010 pracuji v asistované reprodukci, tedy oboru, kde pomáháme párům na jejich cestě za vysněnou rodinou, když se jim přirozenou cestou počít nedaří.

Po několika letech působení v České republice jsem začala pracovat v rakouské Vídni a poprvé jsem se setkala s produkty, které na našem trhu zatím úplně chyběly a mě naprosto nadchly – byly to různé knihy pro děti, které přišly na svět za pomoci medicíny. Pamatuji si naprosto přesně moment, kdy jsme seděly s kolegyněmi u oběda a já jim řekla, že jednou až se vrátím do ČR, takovou knihu vydám i u nás. Tehdy se psal rok 2014. To bylo ale vše teprve ve fázi snu, který se musel pár let uležet, než se dočkal svého naplnění.

Můj bývalý vídeňský šéf mi jednou řekl, že když něco děláte, musíte být první, anebo nejlepší, ideálně však obojí. Na jeho slova nikdy nezapomenu a jsem moc šťastná, že jsem byla první, kdo s tímto produktem na český trh přišel, protože být v dnešní době, kdy je všeho nadbytek, v něčem první, se člověku vždy nepodaří.

Oficiálně moje působení v oblasti vydavatelské činnosti a polygrafie začalo až v srpnu 2017. Svoji první knihu jsem pak vydala o několik dalších měsíců později, v listopadu 2017, i když „na papíře“ byla vymyšlená už od března téhož roku. První kniha byla určená právě českým dětem, narozeným za pomoci asistované reprodukce. Reakce na knihu byly velmi příznivé, a jelikož vznikla poptávka i po dalších jazykových verzích, začátkem roku 2018 jsem knihu přeložila a vydala také v německém, a na začátku 2019 v anglickém jazyce.

 

 

Co tě motivovalo k podnikání?

Motivací byla moje touha, rodiny, jistým způsobem, podporovat i v momentě, kdy už mají léčebný cyklus na klinice za sebou a doma miminko, kterému se jejich zázračný příběh jednoho dne rozhodnou vyprávět. Vyslechla jsem si příběhy spousty rodin a většina se shodovala na tom, že jsou ke svým dětem upřímní a netají se tím, co narození jejich potomka předcházelo. Svěřili se mi ale také, že vysvětlování této unikátní cesty na svět by bylo mnohem snazší, kdyby měli v ruce nějakého pomocníka. Tím se stala právě moje kniha s hezkým příběhem doplněným o krásné ilustrace.

 

 

Jak náročné bylo zvládnout výrobu knížky?

Nejhorší bylo si na začátku utřídit všechny myšlenky a udělat si jasnou představu o tom, jak by měl produkt, ale i vše kolem, vypadat. Člověk nad tím pořád tak nějak nevědomky přemýšlí, a pak stačí jedno dopoledne a jedna cesta autobusem z Karlových Varů, kdy máte více než 10 minut času na to, být sami se svými myšlenkami, a je vymyšleno :). Pak už to šlo rychle, a naštěstí jsem věděla, na koho se obrátit, ať už kvůli tvorbě loga, webu, ilustrací nebo samotnému tisku. Studovala jsem marketing a měla jsem tak dobré zdroje i co se týká různých informací o tom, jak to vůbec s vydáváním knih chodí, nicméně tak jako vždy, když člověk začíná něco nového, to byla cesta plná pokusů a omylů, vše mohlo být jistě méně komplikované, rychlejší a bez zbytečných odboček z cesty, ale důležité je, že jsem nakonec došla k vytouženému cíli. Musím však říct, že studium na zlínské Univerzitě Tomáše Bati mi k celému počinu poskytla nejen částečně know-how, ale především odvahu a víru v sebe, že něco takového vůbec dokážu uskutečnit. Cítím tak vůči své alma mater opravdu velkou vděčnost nejen za vše, co mě naučila, ale také za to, že jsem tam mohla potkat tolik inspirativních lidí, u kterých jsem vždy našla podporu a chytla nový dech v momentech, kdy mi začínal docházet.

 

Jaká byla tvá cesta od prvního nápadu k hotovému výrobku?

Dlouhá a trnitá, ale stojí za to! Na konci je totiž tomu všemu teprve začátek a ten pocit, když po několika letech držíte svůj sen v hmotné podobě v rukou, je nepopsatelně krásný.

 

 

Co tě v podnikání nejvíce potrápilo?

Všechny byrokratické náležitosti, jsem jen malá ryba v moři, ale o to větší strach mám, abych něco neopomněla, nebo neudělala tak, jak být nemá. Díky Bohu mám ale kolem sebe spoustu moudrých lidí, na které se v momentě nejistot můžu bez obav obrátit

.

 

Prozradíš jaké jsou tvé  oblíbené české značky?

Co se týká zboží pro děti, můj velký obdiv mají značky Utukutu, nebo třeba Pikle. Já osobně pak miluji značky KAVE footwear a Girls without clothes. Podle mého obě dvě velmi úspěšné a unikátní značky s krásně zvládnutou komunikací.

 

A poslední otázka – chystáš nějaké novinky?

Novinky chystáme určitě, nicméně vše stojí nejen spoustu sil, ale také času a peněz a s těmi člověk musí nakládat vždy velmi uváženě a opatrně. Kdyby těchto dvou vzácných komodit bylo více, dařilo by se mi můj brand posouvat jistě o něco svižněji, ale takto si zase každého pokroku směrem kupředu více vážím.

 

Je tohle i “vaše téma” a chcete se o této zajímavé knížce dozvědět více?

Napsat komentář